tisdag 30 september 2008

Receptbok

Jag har altrat en receptbok. Ni kanske känner igen den från Biltema?
Den är klädd med Maja Design-papper och äpplena, korgen, burken och receptet är urklippta från ett papper ur samma serie. Skålen och skeden är två knappar från en påse med "julknappar".

Jag kan bara inte bestämma mig om flikarna. Antingen låter jag dem vara som de är eller byter ut varje flikbald mot ett CS och drar en linje på fliken så kan man själv skriva vilken kategori man vill. Vad tycker ni? och i så fall vilken färg ska det vara på CS'n?

6 kommentarer:

Alexandra Lindgren sa...

jag tycker att boken är fin som den är. Om man kanske inte har så mycket recept hemma i just de kategorierna kan man ju ha cs över flikarna och skriva några andra kategorier på. Färgen i så fall tycker jag ska vara samma röda som på bokstäverna eller vita som i rutorna på det röd/vita pappret. Verkligen fin bok!
Man får lite lantlig köksstämning när man tittar på det :)

Ulla sa...

Jättefin, tänker på ett gammalt mysigt bondkök med rutiga gardiner när man ser boken.

Jag skulle nog sätta cs över flikarna, så den som får den, kan skriva vilka kategorier den själv vill. Rött skulle vara snyggt men alla kanske inte har någon bra vit penna. Eller den som får den kanske kan låna av dej....

Duktig du är som börjat tänka på julklappar redan.

Ulrika aka LillBlomman sa...

Otroligt fin! Jag skulle nog sätta över kategorierna, känns lite för datoranimerade mot ditt hantverk! Flikarna skulle jag nog ha vita med en röd ram. Det blir en underbar gåva för den som får den!!

Lisbet sa...

Jisses anåda - den är ju bara hur fin som helst.

Jag tycker om den som den är...fast kanske tanken på att man får skriva själv vad man vill ha under flikarna är smart.

Jozebelle sa...

Jag skulle använda samma röda som på bokstäverna över flikarna....

Camilla sa...

jätte fin blev den!!!
En lite fråga, hur fick du till pappren runt hålen och under "spiralryggen" så bra??
Sitter här med två st jag ska altra:).

Mvh Camilla