tisdag 31 mars 2009

Mitt pysselutrymme

Nu har jag äntligen ett eget pysselutrymme, för att kalla det ett rum är nog lite för mycket =) Det är bara 150 cm högt men det är gott om plats att sitta där inne.


Jag trodde aldrig jag skulle få en egen plats så länge vi bodde kvar i denna lägenheten. Men nu har jag det. Vårt sovrum är verkligen pyttelitet, 2x2m så vi får bara plats med sängarna där inne, däremot har vi ganska högt till tak. Så en dag när jag försökte fundera ut var sakerna skulle få plats blev jag lite irriterad och tänkte att jag slänger in allt under sängen....... Och sedan började idéen ta form.


Däremot trodde jag aldrig att han jag delar sängen med skulle gå med på det hela. Men efter jag gjort en ritning och räknat på det hela så tyckte han det var rätt ok. Och nu är det faktiskt färdigt!
Så ikväll har jag flyttat in det mesta av sakerna och fått lite ordning på dem. Så nu kommer lite bilder så man kan se hur själva arbetsytan blev.

Här är vänstra sidan

Och den högra



På den översta tvärbrädan tänkte jag spänna upp en lina och hänga små krokodilklämmor/krokar på så kan jag hänga färdiga kort och LO där.

9 kommentarer:

Ulla sa...

Blev ju hur bra som helst. Och nu har du ett eget pysselrum...

Monika sa...

amen grattis till ditt fina scraprum! Vad smart du är som kom på idén! Pluspoäng för den!
Kan du inte visa hur det ser ut som helhet, med sängen ovanpå?

chalin sa...

Monika, ska se om det går att få någon vinkel så det syns.
Problemet är ju att där inte är nästan något utrymme mellan sängen och väggen, men ska se om man kan ta lite utifrån, genom öppningen. Då kan man nog kanske se en del av den iaf. Ska se vad jag kan åstadkomma i morgon.

sara sa...

Vad fint det blev förstår att du är nöjd nu.

Cattis sa...

Vad häftigt!! Hur mysigt som helst!

Sanna F sa...

Hur mysigt som helst!!! Grattis till ditt eget krypin!

Helena sa...

Mysigt :)

Lisbet sa...

SÅ SMART....jag har ingen vanlig pysselhörna utom vardagsrumsbordet vilket är ett jäkla framdragande av grejer hela tiden.

elsamaja sa...

Det där är en liknande grej som Anders byggde till Tommy, så han hade en 1.20 bred säng som sovloft, och plats för bord under, sen har det använts på lite olika sätt, när det blev Tord rum så ville han inte ha stort bord, så blev det en säng inställt nere också, så hade han myshörna uppe på, senare har det varit gästsäng när Tord bytte rum, och förvaring av extra sängkläder där uppe, och nu innan vi flyttade så blev det scrapbord för mej där under.

Det där kommer säkert att bli kanonbra, och ett smart sätt att utnyttja utrymmet.

Lycka till i din fina hörna